søndag 20. juli 2008

Prosjekt skilpadde

Det har blitt lite med sying i det siste, men jeg har til gjengjeld fått litt dilla på hekling og strikking. Har laget litt julegaver de siste ukene, og julegavekassa mi på kottet begynner å bli ganske så full. ;) Jeg startet jo i januar med julegaveproduksjon. Og den legger jeg selvfølgelig ikke ut her før etter jul. ;)

Her om dagen kom jeg over en oppskrift på en skikkelig artig skilpadde og min første tanke var at DEN skulle jeg prøve meg på, så jeg ilte avgårde og kjøpte garn så fort jeg kunne, med selvtilliten på topp, for dette skulle jeg klare. Ikke har jeg lest så mange strikkeoppskrifter, og HVERTFALL ikke på engelsk. Så det var nå litt å sette seg inn i, spurte litt på forum (hva skulle man gjort uten forum??) og ble linket til en super strikkehjelp-side med videoer av de ulike teknikkene som var til suuuper hjelp! Så jeg satte igang og har kommet et stykke på vei med kroppen. Det som er litt stilig med denne skilpadda er at skallet er løst og kan taes av! Gruer meg litt til skallet for det ser litt kompisert ut. Men jeg får bare ta et steg av gangen og holde styr på omgangene så godt jeg kan!
Er jo bare noen sider med oppskrift..

Ingen kommentarer: