onsdag 9. juli 2008

Mamma-gave

Jeg kom over en oppskrift på dette skjerfet og måtte bare hekle det, og kom på at det kunne jo bli en fin gratulerer-som-mamma-gave til svigerinna mi. Mammaen må jo også få noe! De babyblå blomstene symboliserer at hun har blitt guttemamma.

Det er heklet med mandarin petit på nål nr 3,5. Blomstene med nål 1,75. Skjerfet er vasket på 30 grader og tørket i tørketrommel. Etter vask ble det en dum brett på det langs hele som jeg ikke fikk vekk igjen. Men den går vel bort etter litt bruk og litt vask tenker jeg.

Blomstene har en perle i midten

Nok en body til lille W. Denne ble jeg ikke ferdig med til han ble født og vi var på barselbesøk, men har fått den ferdig nå. Den har en tommestokkbredde lengre ermer enn den forrige bodyen jeg lagde, men litt mindre plass til bleie kan det se ut som, men får håpe det går bra. Sydd i stoff og stils strech jersey/ribb.
W i tekstilmaling og en søt hund som strykemerke som er både strøket og sydd fast. Er en W på ene armen også.

Ingen kommentarer: