onsdag 2. juli 2008

Jeg har blitt tante!

Tirsdag kveld, 1. juli, kom lille nevø til verden på keiserlig vis, 8 dager før termin. Hurra, jeg har blitt tante igjen! Og nå kan jeg endelig vise frem hva jeg har drevet på med i det siste, for det kan jo hende det har med lille W å gjøre. :) Alt er i str 62.

En joggedressbukse i isoli. Denne ble jo litt kjedelig, men det var egentlig en prøvebukse for å teste ut mønsteret. Det ser jo greit ut, og jeg håper den passer, for de andre buksene er laget av samme mønsteret.

Bukse i cord. Corden her er ganske stiv, så jeg håper den blir mykere etter noen vask eller ti. Lommene foran og knærne har jeg klippet ut med stoffet opp ned for å få den effekten det gir, for det blir jo en litt annen glans. Er veldig fornøyd med denne her altså.

Lomme foran

Kne med ekstra plass til knebøy

Bak. De øverste bitene er også klippet ut opp ned, men det var uten å mene det..

Jeg har "hentet inspirasjon" fra en bukse jeg kjøpte på Cubus.

En body. Litt korte ermer her, men men. Mønsteret jeg hadde var egentlig med ben, så jeg har tegnet skrittet selv, så jeg håper det passer med bleie og det hele inni der.

En strikket bukse. Denne her har jeg brukt hele 3 år på. Den skulle egentlig være til min egen datter, men jeg ble aldri ferdig, og den har ligget med kun ett ben frem til noen måneder siden. Nå endelig har jeg fått den ferdig. Den er strikket av 3 ulike hvitfarger, selvfølgelig uten å ville det, men sånn ble det. Av den grunn har den ligget nesten ett døgn i klorinvann for å gjevne ut skillene, og det funka jo ganske så bra. Så kjære svigerinne, hvis det lukter klor av buksa så er det derfor. :)

En froskebukse. Jeg synes dette stoffet er så utrolig tøft! Det var dette jeg gledet meg desidert mest til da jeg bestilte stoffer fra "unaiten". Synd jeg bestilte så lite for nå er det ikke mer igjen til knert, (kanskje til en solhatt, noe jeg håper men har ikke sjekket det ennå), men da blir det garantert mer på neste bestilling! Så hadde jeg også litt ribb-krise da jeg fant ut at jeg ikke hadde NOE ribb som kunne matce. Jeg har visst ubevisst boikottet grønt, jeg som egentlig er veldig glad i grønt, for jeg har jo ribb i alle mulige farger nå, bortsett fra noe som kan likne på grønt. Så jeg klaget min nød på sykroken og en snill sjel forbarmet seg over meg og sendte meg litt av sitt private lager. Heldigvis hadde hun også den fargen som passet best, som er petrol. Dagen etter lå det ribb i postkassa mi. Snille snille Alin.

Ole Brum og vennene hans. Ser at stoffet her er utrolig kjedelig klipt ut, men men.

Nemo. Denne ble jo f(r)isk og fin.

Siklesmekker med fleece på baksiden.

5 kommentarer:

Inger sa...

Så mange kule bukser du har sydd! Tipper lille W blir tøff når tante kler han opp i så mange flotte klær.

Anonym sa...

Du er bare helt rå altså! Jeg bøyer meg i støvet over hvor flink du er!!! Tør jeg spørre om hvor jeg kan få bestilt froskestoffet? Finnes det en nettside?

tonesam sa...

Tusen takk!

Ja, det froskestoffet finnes i flere nettbutikker, og faktisk i flere farger også. Jeg bestilte fra http://www.fabricparadise.com men der har dem kun den fargen jeg kjøpte. Men på f.eks http://www.ttfabrics.com/collections/ har de flere farger, søk på "frog" i det nederste søkefeltet så får du de opp. Har sett stoffet i andre nettbutikker også, men nå husker jeg ikke hvilke.

tonesam sa...

Og her: http://www.hancocks-paducah.com/index.aspx
Søk på "frog"

Fjellrosa sa...

wooow du er jo bare så flink med maskina ass! skulle ønske d var meg, kjempeflotte ting