tirsdag 9. desember 2008

Toalettveske

Denne blir julegave til svoger. Den er laget av en olatunika jeg fikk av mamma i stoffdonasjon. Jeg klipte ca den størrelsen jeg skulle ha til toalettveska, så klipte jeg den opp i ulike remser og sikksakket dem sammen igjen vrange mot vrange. Sydde ned sikksakken etterpå. Inni er det gjennomsiktig voksduk noe som gjør at man kan bruke hvilket som helst stoff man vil og samtidig få en vanntett toalettveske. Jeg har da vært så oppfinnsom at jeg har brukt limefarget fleece. Jeg fant egentlig ikke noe annet som matchet med olastoffet. Men så er ikke jeg så innmari vågal heller. Spesielt ikke når det er snakk om gaver.

Det å sy i voksduk gikk jo greit, bortsett fra at det var vanskelig å få den gjennom maskinen da den klistret seg fast til underlaget. Ofte hjalp det ikke å dra i den engang. Og spesielt klønete var det helt i starten av en søm da jeg ikke hadde noe stoff å dra i ennå. Måtte heve foten og flytte stoffet manuelt, men det gikk nå greit.

Den ble egentlig ganske stor


Her kan en shampo lekke uten at hele kofferten blir rammet.

Ingen kommentarer: