lørdag 16. august 2008

Nattkjole

Snuppa mi har ingen nattkjoler stakkars, så jeg ville lage en til henne. Syntes stoffet var så morsomt, men hadde ikke nok, så da ble det å skjøte på med litt hvitt. Begge stoffene er flanell. Den skulle egentlig hatt splitt og knapp i ryggen, men pga at jeg ikke fikk med meg at ryggen skulle være i 2 deler før jeg leste i oppskriften: "sy sammen bak" (da satt jeg allerede med ferdig klipt stoff og klar til å begynne å sy), vel da ble det splitt og lukning ved ene skulderen isteden. Jeg kom på at jeg har gitt bort alle trykk-knappene mine så jeg har lukket den med en nål inntil videre. ønster er fra "børnetøj du selv kan sy o-4 år" og jeg er spent på å prøve den på henne. Jeg føler den kan bli litt trang for det er ingen strech i flanellen.
Også har jeg lekt meg litt med pyntesøm. Det ble jo så fint atte. Og tvillingsøm gikk jo også som en drøm. Flinke nye maskina mi. Hvorfor bildet la seg på høykant vet jeg ikke..

Ingen kommentarer: