lørdag 14. februar 2009

Mine første tovede tøfler

Da har jeg strikket og tovet for første gang. Hadde tenkt til å lage tøfler til største-nevø, men så brukte jeg tykkere garn og pinner enn det stod i oppskriften, så da la jeg opp mindre antall masker, og da ble de litt mindre enn forventet. Jeg har brukt fritidsgarn (i oppskriften stod det tove) og pinne nr 7. Det første bildet er før toving. Her er dem 18 cm fra tåspiss til hælspiss. Jeg skjønte allerede her at de ikke kom til å passe største-nevø for de passet fint til snuppa mi som er et halvt år eldre, altså før toving.
Jeg klarte å tove dem, men det var visst litt dumt å bruke håndkle som motstand for det ble litt håndklelo på dem. På bildet har jeg allerede pelt vekk en god del. De er nå 11 cm lange, etter litt tøying. Spørs om de ikke er for små selv til minstenevø.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bruk heller en gammel dongeribukse.

AnitaK sa...

Jeg vet masse om håndklelo :) Men du har o fått til å tove nå... blir ofte litt mindre enn forventet ja, men det er det som er så spennende med tovingen da :) Ha en fin dag.