mandag 5. januar 2009

2009, og jeg er i gang!

Det har ikke blitt så mye hobby i jula, men har nå fått starta på littegranne, og denne lua ble jeg ferdig med i natt, på jobb. Og denne er til meg! Et av mine nyttårsforsetter er å lage mer til meg selv, og lua kom til sin rett med en gang faktisk pga en punktert bil sånn at jeg måtte gå hjem (fikk ikke løs reservehjulet ellers hadde jeg jo bytta dekk) og pga 13 blå grader ute. Brr, det var kaldt! Da var det deilig med en lue av eskimo! Kan jo fortelle videre da at når jeg kom hjem så skulle barna kjøres i barnehagen en og en med jobbilen til HT (er bare plass til ett barn), men jobbilen hadde flatt batteri.. Hverken punktering eller flatt batteri har noensinne skjedd før. så dette var jo skikkelig flaks. Vi ringer til HT's foreldre, vekker dem faktisk, og svigerfar kommer etterhvert, får starta jobbilen, hjelper til med å kjøre unger i barnehagen, kjører meg bort til punktert volvo og HT får løsna reservehjulet før han drar på jobb noen timer forsinka. Så skifter jeg dekk, leverer det på Statoil og drar hjem og tar bilde av lua. Den er strikket sidelengs og sydd sammen etterpå. Ganske artig. Oppskrift fant jeg på dropsdesign.no


Noen smakebiter på andre ting jeg har starta på..


1 kommentar:

Charlotte sa...

Den lua var skikkelig fin! Akkurat sånn fasong jeg liker, og jeg som har eskimogarn liggende jeg ikke har hatt peiling på hva jeg skal gjøre med! Jippi! Mange andre spennende prosjekter du har på gang og! God helg!