mandag 14. april 2008

Bukse til snuppa

Da snuppa mi driver og vokser ut av buksene sine tenkte jeg at jeg skulle ta saken i egne hender og sy en bukse til henne. Det eneste egnede stoffet jeg hadde var svart babycord, så da ble det det, selv om det kanskje ikke er helt sommerfargen akkurat. Foret med jersey, og med ribbekant i livet og ved bena.

Her kan man jo lure på hva jeg har tenkt. Jeg skulle jo liksom vrengesy buksa da, for å få sømmonnene mellom stoffene og hindre unødvendige synlige sømmer, men det skulle vise seg å være litt mer kompisert enn jeg først trodde. Jeg var veldig positiv og synes dette gikk som smurt, helt inntil jeg vrengte.. og havnet opp med foret i en tube på utsiden..
Man får gjort mye med en saks, så jeg klipte rett og slett begge bena på foret tvers av, og sydde dem sammen igjen inni buksa. Og voila! Her er foran.

Og bak. Det synes litt dårlig, men det er lommer her.

Baklomme

Ingen kommentarer: