lørdag 3. mai 2008

Festdrakt

Ferdig!

Jeg er veldig fornøyd, etter at jeg måtte sy den inn i ryggen, siden, og bysten. Det er rødt bisebånd rundt kantene på overdelen. Og jeg synes båndene nederst er veldig fine. Det er gullfarge i dem så det glinser litt og gjør hele kjolen enda finere. Den er sydd i vadmel da, og det angrer jeg kanskje litt på, for det kan nok bli litt varmt! Skulle sydd den i lett ull eller noe.. men det var jo vadmel som var brukt på bildet i stoff og stil katalogen, så da ble det det. Men litt etterpåklok ja. Jeg håper på en kald 17. mai.. Foret er polyesterfor.



(16.05.08)For å gjøre det helt klart for folk at jeg har sydd skjorta også så komme bilder av den nå. Skulle tro den ikke ble verdt å vise frem så lite skryt den har fått av sin kreatør, men her kommer det altså.
Kragen, med blondekant. Blondekanten er festet på innsiden av kragen. Jeg har studert festdraktene som henger utenfor Husfliden på storsenteret ganske intenst i denne perioden, og skjortene der har slik blondekant. En dag dro jeg ens ærend til storsenteret for å glo på festdraktene, skjortene og dertilhørende detaljer. Det var veldig greit å ha noe å se på, for det er ikke alt som kommer like tydelig frem på en tegning og en sybeskrivelse!

Mansjettene. Også med blondekanter, men her er dem festet på utsiden. Syntes det passet best her. Det er første gang jeg har laget knappehull også! Til nå har jeg hatt knappehullsfobi og skydd unna alt som kunne likne på knappehull, men nå måtte jeg bare kaste meg i det. Den ene ble ganske grei, men den andre er nok ikke nærbildemateriale da det tulla seg litt til. Men det ble hull der også!

1 kommentar:

Anonym sa...

dæven døtte... dette blå jo råbra!!!! Jeg ble veldig imponert! likte veldig godt de båndene nederst på kjolen.... den ble rett og slett dritt bra.